Kompetencje Rady Miejskiej
Rada Miejska w Sławkowie jest organem stanowiącym i kontrolnym miasta z wyłączeniem spraw zastrzeżonych do kompetencji mieszkańców.
 Zadania i obowiązki Rady Miejskiej dotyczą przede wszystkim:
 
 - Uchwalania statutu miasta oraz przepisów miejskich;
- Stanowienia o kierunkach działania Burmistrza Miasta, przyjmowania sprawozdań z jego działalności oraz ustalania jego wynagrodzenia;
- Powoływania i odwoływania Sekretarza i Skarbnika Miasta (głównego księgowego budżetu), kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępcy, na wniosek Burmistrza Miasta;
- Uchwalania budżetu miasta, rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowania uchwały w sprawie udzielenie lub nie udzielenia absolutorium Burmistrzowi z tego tytułu;
- Uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- Uchwalania programów gospodarczych;
- Podejmowania uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
- Podejmowania uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
-  określania zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej;
-  emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Burmistrza;
-  zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów;
-  ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym;
-  zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę;
-  tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich;
-  określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burmistrza;
-  tworzenia, likwidacji, reorganizacji oraz określania formy organizacyjno-prawnej przedsiębiorstw, zakładów i innych miejskich jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek;
-  ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym;
-  -  Określania wysokości sumy, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
-  Podejmowania uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej i samorządowej na podstawie porozumienia;
-  Podejmowania uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
-  Podejmowania uchwał w sprawach: herbu miasta, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników;
-  Nadawania honorowego obywatelstwa miasta;
-  Stanowienia w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady Miejskiej.
 
-  
Rada Miejska kontroluje także działalność Burmistrza i miejskich jednostek organizacyjnych. Poza tym na wniosek zainteresowanych środowisk może wyrazić zgodę na utworzenie Młodzieżowej Rady Miejskiej mającej charakter konsultacyjny.
Informacja wytworzona przez:
  Jadwiga Porębska , w dniu:  10‑12‑2010 12:38:00 
 Informacja wprowadzona do BIP przez:
  LTC LTC 
email: in@slawkow.pl tel.:508189185 fax: admin , w dniu: 10‑12‑2010 12:38:00
 email: in@slawkow.pl tel.:508189185 fax: admin , w dniu: 10‑12‑2010 12:38:00
Data ostatniej aktualizacji:
 03‑08‑2011 13:41:46 
 Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
  Wczytywanie danych... 
 | Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje | 
|---|
 
  
 