Kompetencje Rady Miejskiej
Kompetencje Rady Miejskiej
Rada Miejska w Sławkowie jest organem stanowiącym i kontrolnym miasta z wyłączeniem spraw zastrzeżonych do kompetencji mieszkańców.
Zadania i obowiązki Rady Miejskiej dotyczą przede wszystkim:
 - Uchwalania statutu miasta oraz przepisów miejskich;
 - Stanowienia o kierunkach działania Burmistrza Miasta, przyjmowania sprawozdań z jego działalności oraz ustalania jego wynagrodzenia;
 - Powoływania i odwoływania Sekretarza i Skarbnika Miasta (głównego księgowego budżetu), kierownika Urzędu Stanu Cywilnego i jego zastępcy, na wniosek Burmistrza Miasta;
 - Uchwalania budżetu miasta, rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowania uchwały w sprawie udzielenie lub nie udzielenia absolutorium Burmistrzowi z tego tytułu;
 - Uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
 - Uchwalania programów gospodarczych;
 - Podejmowania uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
 - Podejmowania uchwał w sprawach majątkowych miasta, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
 1. określania zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej;
 2. emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez Burmistrza;
 3. zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów;
 4. ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych, zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym;
 5. zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę;
 6. tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich;
 7. określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez Burmistrza;
 8. tworzenia, likwidacji, reorganizacji oraz określania formy organizacyjno-prawnej przedsiębiorstw, zakładów i innych miejskich jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek;
 9. ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym;
 - Określania wysokości sumy, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
 - Podejmowania uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej i samorządowej na podstawie porozumienia;
 - Podejmowania uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
 - Podejmowania uchwał w sprawach: herbu miasta, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników;
 - Nadawania honorowego obywatelstwa miasta;
 - Stanowienia w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady Miejskiej.
Rada Miejska kontroluje także działalność Burmistrza i miejskich jednostek organizacyjnych. Poza tym na wniosek zainteresowanych środowisk może wyrazić zgodę na utworzenie Młodzieżowej Rady Miejskiej mającej charakter konsultacyjny.
email: redakcjabip@slawkow.pl tel.:(32) 29 31 552 wew. 200 fax: (32) 29 31 252 , w dniu: 02‑12‑2014 11:40:00
| Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje | 
|---|
 
  
 